۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه



 


                                                 وصيت نامه كوروش كبير به پسرش کمبوجیه            


... هرگز هرگز دوستان و نديمان خود را به كارهاي مهم مملكتي نگمار و براي آنها همان مزيت دوست بودن بر تو كافيست، چون اگر دوستان و نديمان خود رابه كارهاي مملكتي بگماري و انها به مردم ظلم كنند و استفاده نامشروع نمايند نخواهي توانست آنها را به مجازات برساني ، چون با تو دوست هستند و تو ناچاري كه رعايت دوستي را بنمايي.



... توصيهء ديگر من اين است كه هرگز دروغگو و متملق را به خود راه مده چون هر دوي آنها افت سلطنت هستند .



هرگز عمال ديوان را بر مردم مسلط مكن و براي اينكه آنها از اخذ ماليات بر مردم مسلط نشوند قانوني وضع كردم كه تماس عمال با مردم كم شود، اگر اين قانون را حفظ كني آنها تماس زيادي با مردم نخواهند داشت .



... همواره حامي كيش يزدان پرستي باش اما هيچ قومي را مجبور نكن كه پيرو كيش تو باشند و پيوسته به خاطر داشته باش هر كس بايد آزاد باشد و از هر كيشي كه ميل دارد پيروي نمايد.

پس از مرگم بدنم را بشوي و انگاه در كفن بپيچان و در تابوت سنگي قرار بده و در قبر بگذار اما قبرم را مسدود نكن تا هر زمان كه بخواهي تابوت سنگي مرا ببيني و دريابي كه پدرت ، زماني پادشاهي مقتدر بوده و تو نيز چو من خواهي مرد. با ديدن تابوت من غرور و خود خواهي بر تو غلبه نخواهد كرد اما وقتي مرگ خود را نزديك ديدي بگو كه قبر مرا مسدود نمايند و وصيت كن تا پسرت نيز در مورد تو چنين نمايد .



زنهار زنهار هرگز هم مدعي وهم قاضي مشو و اگر نسبت به كسي ادعايي داري موافقت كن يك قاضي بيطرف آن را بررسي و حكم نمايد . زيرا مدعي اگر قاضي شود ظلم خواهد كرد .

هرگز از آباد كردن دست بر ندار زيرا قاعده اين است كه وقتي كشور آباد نمي شود به طرف ويراني ميرود.



... عفو و سخاوت را فراموش مكن و بدان كه بعد از عدالت برجسته ترين صفت پادشاهان عفو است و سخاوت . ولي عفو موقعي است كه كسي نسبت به تو خطايي كرده باشد و اگر به ديگري خطايي كرده با شد و تو آن را عفوكني ظلم كرده اي .

بيش از اين چيزي به تو نمي گويم و اين اظهارات را با حضوركساني غير از توكه اينجا هستند عنوان داشتم تا اينكه بدانند قبل از مرگ ، من اي توصيه ها را كردم و اينك برويد و مرا تنها بگذاريد زيرا احساس مي كنم كه مرگم نزديك است.





                                                                   ایران پرست
 
در حالیکه ملت ایران از وضع بد اقتصادی رنج میبرند احمدی‌نژاد ۴۵۰ میلیون دلار پول ملت را بلا عوض به لبنان هدیه می‌کند. البته این علاوه بر بیلیون‌ها دلاری است که در این چندسال اخیر خرج لبنان کرده‌اند. لبنان هم چند تا پوستر این مرد روانی‌ جنایتکار را بر در و دیوار و یا بیللبردها میچسباند. البته ملت لبنان میدانند که سوار چه الاغی شده‌اند. ملت لبنان که حتی برای مردم شریف ایران تره هم خورد نمیکنند میدانند که هیچ کسی‌ بغیر از وطن فروشانی چون خامنه‌ای و احمدی‌نژاد اینطور سرمایه‌های ملتش را خرج لبنان نمیکند. این کثافتان تاریخ ایران دلشان را به این خوش کرده‌اند که چندتایی حامی‌ و هوادار در لبنان دارند. در حالیکه بعد از سرنگونی رژیم همان طرفداران لبنانی شان حتی آنها را در توالت هاشان هم نخواهند پذیرفت. مردم بیدار باشید خامنه‌ای و احمدی‌نژاد و بقیه مزدورانشان ایران را به فروش گذاشته‌اند و دارند تمام سرمای‌های ملی‌ را به تاراج میبرند. ای سپاهی،‌ای ارتشی، ای افسران نیروی هوایی و دریایی،‌ای بسیجی‌ و یا افراد نیروی انتظامی که اگر یک ذره عرق ملی‌ در وجودت باقی‌ مانده، پس غیرتتان و شرفتان کجا رفته، نمیبینید که مملکتتان به چه روز افتاده. چطور خود را فرزند کاوه و یا کورش خطاب میکنی‌ و اجازه میدهی‌ که این شیاطین، این نواده های بنی امیه و پس ماندگان خلفای عباسی اینگونه بر مملکتت بتازند و سرمایه‌های آب و خاکت را صرف امیال شخصی‌ بکنند و یا در اختیار بیگانگان قرار بدهند. بیایید دست به دست هم بگذاریم و هم صدا و هم آواز سرزمین ایران زمین را از این فسیلهای واپسگرای دینی و این خائنین وطن فروش ضدّ ایرانی‌ برای همیشه پاک کنیم.
پیام ملت به خامنه‌ای:
خامنه‌ای روزی فرا خواهد رسید که حتی آشپز‌های دربارت هم تو را به منزلشان راه نخواهند داد. همچون صدام تو را در لونه‌های موش پیدا خواهیم کرد


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظرات خود را بیان بفرمایید